Logo
BIP

Podsumowanie projektu „Wspólna promocja rozwoju turystki na pograniczu czesko – polskim”

Dobiega końca realizacja projektu w ramach Funduszu Mikroprojektów w Euroregionie Pradziad INTERREG V-A REPUBLIKA CZESKA – POLSKA współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego pn.: "Wspólna promocja rozwoju turystyki na pograniczu czesko - polskim". W realizację tego projektu zaangażowały się dwa miasta czeskie - Krnov i Jesenik oraz Gmina Prudnik.

Obraz:

Najważniejszym z działań projektu była realizacja kompleksowego produktu turystycznego „Wieże Pogranicza”, obejmującym swym zasięgiem trzy miasta pogranicza: Prudnik, Krnov i Jesenik. Celem nowego produktu jest promocja walorów turystycznych pogranicza polsko – czeskiego poprzez zdobywanie wież widokowych. Produkt ma promować nie tylko obiekty widokowe, ale również atrakcje znajdujące się w bliskiej odległości od danego obiektu. Produkt, także ma na celu, spopularyzowanie polskiej strony Gór Opawskich wśród czeskich turystów. Turysta, który chce wziąć udział w zabawie, otrzymuje w punkcie informacji turystycznej „Dziennik Wędrowca”, do którego musi zbierać pieczątki poświadczające zdobycie poszczególnych punktów produktu. W dzienniku turysta znajdzie też krótką informacje o danym obiekcie, ciekawostki oraz pytania. Produkt podzielony został na trzy części. Każde miasto posiada trzy obiekty, po zdobyciu, których turysta upoważniony jest do wybicia pamiątkowej monety, dzięki mennicy znajdującej się w każdym mieście. W Prudniku do zdobycia jest wieża widokowa na Koziej Górze, Wieża Katowska oraz Wieża Woka. W naszym mieście mennica znajduje się w Wieży Woka, a moneta – Talar Prudnicki, która ma również walory edukacyjne, zapoznaje nas z najstarszym wizerunkiem herbu prudnickiego, datą nadania praw miejskich oraz łacińską nazwę miasta - Nova Civitas (mennica jak i moneta powstały również dzięki projektowi). Produkt podczas wakacji cieszył się dużą popularnością i okazał się sukcesem dla naszego miasta ściągając dużą liczbę turystów. Nie rzadko zdarzało się, że turyści odwiedzający Wieżą Woka w większości pochodzili z Republiki Czeskiej, co dowodzi, iż warto realizować wspólne transgraniczne produkty turystyczne w celu lepszej promocji naszych atrakcji turystycznych za granicą.

Pomimo kończącego się projektu, miasta, które go realizowały, zapowiedziały, że,  ze względu na atrakcyjność i popularność „Wież Pogranicza”, produkt turystyczny będzie kontynuowany w kolejnych latach. 

W ramach projektu dodatkowo: 

1. Opracowano i wydano materiały promocyjne m.in. mapy turystycznej „Bogactwo Pogranicza”, obejmującej tereny Jeseników oraz polskiej części Gór Opawskich ze szczególnym uwzględnieniem miast: Prudnika, Krnova i Jesenika, folder promujący atrakcje turystyczne pogranicza pn.: „Krnov – Prudnik – Jesenik na tydzień” oraz widokówki,

2. Pracownicy Agencji wzięli udział w targach turystycznych we Wrocławiu i Ostrawie na wspólnym stoisku wystawienniczym  miasta Prudnik, Krnov i Jesenik. Wspólne stoisko na obu imprezach wystawienniczych cieszyło się dużym zainteresowaniem. Miasta zaprezentowały swoje materiały promocyjne w postaci folderów, map i drobnych gadżetów oraz wspólne materiały, które zostały zrealizowane z projektu. 

3. Latem zorganizowano trzy wizyty studyjne do trzech miast biorących udział w projekcie.  W spotkaniach wzięli udział turyści, organizatorzy turystyki oraz osoby związane z promocją Prudnika, Krnova i Jesenika. Każde z miast przygotowało program zwiedzania oraz poczęstunek.  

4. Dzięki polsko – czeskiej współpracy zrealizowano również pięć spotów filmowych prezentujących walory turystyczne miast: Prudnika, Krnova i Jesenika, spot wspólny pokazujący walory turystyczne pogranicza polsko - czeskiego oraz „Wieże Pogranicza” reklamujący nowy produkt turystyczny. Spoty są dostępne na stronie internetowej www.prudnik.pl i www.promocja.prudnik.pl  oraz na portalach internetowych czeskich partnerów.

5. Wykonano także gadżety promocyjne, w tym puzzle przedstawiające panoramę miasta Prudnik oraz zaprojektowano pierwszą prudnicką maskotkę nazwaną Cudakiem (nazwa nawiązuje do Prudnickiej Granicy Cudów) bądź Wieżakiem gdyż maskotka swoim wyglądem przypomina wieżę Woka. Puzzle jak i maskotka zaprojektowane zostały przez prudnicką plastyczkę Agatę Wilczek. 

Maskotka oraz puzzle są nagrodą dla mieszkańców i turystów, którzy w ramach nowego produktu turystycznego „Wieże pogranicza” odwiedzą wszystkie 9 obiektów widokowych i udokumentują ten fakt w dzienniku wędrowca. 

Projekt pn.: „Wspólna promocja rozwoju turystyki na pograniczu czesko – polskim” nie tylko stworzył nowe publikacje, gadżety promocyjne, spoty filmowe, nowy produkt turystyczny, ale przede wszystkim dał możliwość do zacieśnienia współpracy i stworzył możliwości do wspólnego działania na rzecz rozwoju pogranicza polsko – czeskiego.  

Obecnie przygotowywane są kolejne projekty, które, jeżeli pozytywnie zostaną ocenione, będą realizowane w kolejnych latach.

Obraz:

Zapisz swój e-mail do darmowego newslettera

Raz w tygodniu, wyślemy do Ciebie informację o nadchodzących wydarzeniach


Zapisz się

Opis usługi znajdziesz w naszym regulaminie.

Nasi partnerzy

Herb
Herb
Herb
Herb
Herb
Herb